0
Gå til kassen
Gå til kassenGå til kassenDer er 0 varer i kurven
Fri fragt
- På ordrer over 799 DKK
Bestil inden kl. 14.00
- Alle hverdage

Salgs- og leveringsbetingelser for alle leverancer på Landberg.dk

OBS! Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Landberg.dk.

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Landberg.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Landberg.dk side, er denne af vejledende art.
Landberg.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Fragt

For at få din ordre leveret skal du betale fragt. 

Taksterne er som følgende:

GLS pakkeshop: 39 kr.  
GLS erhverv: 59 kr. 
GLS privat med omdeling: 69kr. 


Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Landberg.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS. Vi pakker din ordre hurtigst muligt og den vil typisk være fremme efter 1-2 hverdage såfremt varerne er på lager. Vi leverer kun til Danmark. Hvis leveringen af din ordre haster meget, så er du velkommen til at kontakte os, så vi kan se hvad vi kan gøre for at hjælpe dig hurtigst muligt. 
Har du bestilt varer, som ikke er på lager, vil leveringstiden typisk være 3-5 dage. Bliver varen yderligere forsinket vil vi meddele dig dette pr. mail eller telefon.

Alle varer sendes samlet - (eksempel: har du bestilt 4 liter olie, og vi kun har 2 liter på lager, så sendes alle 4 liter når de er på lager). 

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt af Landberg.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Du kan altid nægte at modtaget din pakke, hvis den er beskadiget under fragten. Kontakt straks kundeservice, hvis dette forekommer.  

Returnering/fortrydelse

Har du købt nogle varer hos os, du ikke skal bruge alligevel, er du indenfor 14 dage fra købsdatoen velkommen til at returnere dem. Returneringen er for egen regning, men du kan bestille en returlabel til 40kr hos os hvis du ønsker. De 40kr trækker vi blot fra beløbet når vi krediterer din ordre. 

Når man bestiller varer på vores hjemmeside kan man få vist hvilke varer der passer ens bil. Disse data er meget præcise, men skulle der alligevel være fejl i data, og man derfor får tilsendt en vare som ikke passer, dækker vi returfragten. 

Ønsker du at bestille en anden vare, og samtidig bestille en returlabel, kan du blot bestille den nye vare og nævne i bemærkningsfeltet ved check-out, at du ønsker at få medsendt en returlabel. 

Returvarer skal sendes til Landberg.dk ApS, Gørtlervej 16B, 9320 Hjallerup som "erhverv". Vi modtager ikke varer der sendes til nærmeste pakkeshop. 

Når vi har fået dine varer retur krediterer vi beløbet indenfor 10 dage. Du modtager en kreditnota på mail fra os og dine penge returneres til det kort du har brugt ved betaling. Evt. udgift til fragt krediteres ikke. . 

Ønsker du at returnere dine varer skal de være ubrugte og i original og intakt emballage. Olie og væsker må ikke have været åbnet. 

Ved returnering af en vare hæfter køber selv for varen, indtil den er i vores hænder.

Du må gerne tage varen i brug inden for fortrydelsestiden, men du hæfter for en eventuel værdiforringelse. Her bærer vi bevisbyrden ifølge den nye forbrugeraftale lov. Som udgangspunkt udregner vi værdiforringelsen ved at finde forskellen mellem den fulde pris og den pris, som vi kan videresælge varen for.

Hos Landberg.dk gælder følgende:

"Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug."

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen - Vi fratrækker også i dette tilfælde 40 kr. i returporto før tilbageførsel til betalingskortet. Har du fået leveret fragtfrit fratrækker vi vores udgifter til fragt inden dine penge returneres til dit betalingskort. 

Ved returnering bliver beløbet (minus returporto - 40 kr og evt. udgifter til fragt) overført til det kort, du har betalt med eller i nogle tilfælde, på din bankkonto, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Når du opretter retur-/reklamationssagen og returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Dette fremmer behandlingstiden.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Bemærk! Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, vi afhenter heller ikke pakker i pakkeshops. Returvarer SKAL sendes direkte til vores lager.
  
Hvis du fortryder købet, SKAL der oprettes retursag inden du returnerer varen.
Du skal gøre følgende:

1. Send en mail til os på info@landberg.dk hvor du beskriver hvad du ønsker samt oplyser dit ordrenummer.

2. Send varerne retur til:

Landberg.dk
Gørtlervej 16B
​9320 Hjallerup

Ifølge den nye forbrugeraftale lov har vi pligt til at oplyse dig om Forbrugerklagenævnets kontaktoplysninger:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefon: 4171 5000
Email: kfst@kfst.dk
Hjemmeside: forbrug.dk

Hvis du har en klage over en ydelse eller vare købt hos os, kan den indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
For forbrugere, der er beboende i et andet EU-land, kan EU-Kommisionens online klageportal benyttes. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@landberg.dk

Reklamation

Når du handler på Landberg.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret*. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Landberg.dk, skal oplyses til kundeservice indenfor 24 timer, efter du har modtaget leveringen. 

Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst mulig rette henvendelse til Landberg.dk.
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig indenfor to år efter du har fået varen leveret.

Det kan være nødvendigt for Landberg.dk at videresende en reklamation til leverandøren/producenten. I disse tilfælde må der påregnes en længere afklaringsperiode. 

For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Landberg.dk har stillet dig i udsigt.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) returfragtomkostninger.

 

 
Varen returneres til:

Landberg.dk ApS
Gørtlervej 16B
9320 Hjallerup

Når du opretter retur-/reklamationssagen og returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Dette fremmer behandlingstiden.

Bemærk! Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, vi afhenter heller ikke pakker i pakkeshops. Returvarer SKAL sendes direkte til vores lager.

Husk, at varen ALTID skal sendes retur i forsvarlig emballage.

Du kan vælge at anvende den pakkelabel du automatisk modtager når du opretter en reklamations-/retursag hos os. 
Du kan også selv betale for returporto. Her er det vigtig at du gemmer din fragt kvittering indtil du får besked fra os om, at vi har modtaget din returforsendelse. Har du selv betalt for fragt i en reklamationssag som er berettiget refunderer Landberg.dk naturligvis de rimelige fragtomkostninger.

* Der ydes ikke garanti på pærer, dog undtaget Osram Ultralife serie!

OBS: Særligt for Philips X-tremeUltinon GEN2, Pro 5000/9000 samt signalpærer (LED) produkter! 
Hvis det drejer sig ombytning/fortrudt køb uden reklamation, skal du oprette en retursag som beskrevet ovenfor

Hvis det drejer sig om en reklamation skal du læse videre her:
Udvidet reklamationsret på eftermonterede Philips LED-lyskilder:
Philips har udvidet deres reklamationsret på Philips´ eftermonterede LED lyskilder, det gælder for alle LED Ultinon produkter købt fra 1 marts 2019.
Den udvidet reklamationsret omfatter følgende Philips produkter:

  1. Philips LED Ultinon Essential             :3 års reklamation (+1 år i forhold til standard reklamation)

  2. Philips Led X-treme Ultinon PRO9000:5 års reklamation (+3 år i forhold til standard reklamation) 

For ALLE reklamationer vedr. Philips LED lyskilder skal du på forhånd sende en mail til repaircenter@servicebureau.nl. Mailen skal indeholde følgende oplysninger: 

  1. Dato for registrering af køretøjet og dato for montering af produktet

  2. Bevis for antal kørte kilometer, hvor lyskilden har været monteret

  3. Køretøjstype

  4. Dato for reparation og beskrivelse af fejlen

  5. Omfanget af det defekte produkt

  6. Købsbevis: Med tydeligt angivet købsdato og adresse på sælgeren eller salgsstedet (påbudt). Et billede af dette kan bruges.

Den defekte LED pære skal sendes ind til undersøgelse ved leverandøren – Philips som laver en teknisk analyse af varen som vil bekræfte om fejlen er en produktionsfejl.

  • For at returnere produktet uden omkostninger skal du tydeligt mærke det defekte produkt op, du ønsker at returnere, og på forhånd sende en e-mail til: repaircenter@servicebureau.nl

  • Når vi (Philips Servicecenter) modtager e-mailanmodningen, får du et gratis DHL-mærkat til afhentning

  • Når produkterne er blevet analyseret af vores kvalitetssikringsteam, får du en tilbagemelding i løbet af 1-2 uger

  • Hvis reklamationen er berettiget, bliver produktet ombyttet med tilsvarende, eller, hvis andet er aftalt, en kreditnota udstedes (hvis produktet ikke længere er på markedet)

  • Produkter, hvor klagen har vist sig ikke at være berettiget, vil blive returneret til dig

Vær opmærksom på, at klager/reklamationer vedrørende produkter, der er blevet modificeret (f.eks. overskårne kabler), ændret eller manipuleret med, eller som viser
tydelige tegn på forkert brug, eller som er falske eller forfalskede, ikke vil bliver godkendt

Pris og betaling

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med:

 - Dankort, VISA, VISA Dankort, VISA Electon
 - Mastercard
 - Mobilepay

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalings- kort og måder, er oplyst i parentesen ovenover. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Landberg.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Persondatapolitik (Privacy policy)

For at du kan indgå aftale med os på Landberg.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn 
• Adresse 
• Telefonnummer 
• E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Landberg.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos Landberg.dk ApS  har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på landberg.dk er LANDBERG.DK ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Oplysninger afgivet til landberg.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Landberg.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Landberg.dk ApS via e-mail: @

Cookies

På landberg.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på landberg.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere landberg.dk.

Tecdoc

De viste data, og i særdeleshed hele databasen, må ikke kopieres. Det er ikke tilladt, uden forudgående aftale med TecDoc, at offentliggøre, udsende og/eller lade end sådan handling udføre af tredie hånd. Handling i modstrid til dette, krænker ophavsretten og vil blive forfulgt som sådan.

Vores kontaktoplysninger

Kundeservice@landberg.dk
Tlf. 70236627

Tilmeld nyhedsbrev
Din vare er nu lagt i kurven!
Du kan til enhver tid gå til kassen ved at klikke på kurven oppe i højre hjørne.

Fortsæt med at handle

eller

Gå til kassen
Landberg.dk
Til toppen