Du er her:
Reservedele
- Beskrivelse
Tændrør BPR6EFS-13 NGK
Landberg.dk anbefaler kun tændrør af højeste kvalitet - og derfor fører vi det komplette sortiment fra NGK.
Tændrøret er en af de vigtigste komponenter i en motor. Det sætter motoren i gang og sørger for en sikker start. Og specielt i nyere biler har tændrørene større og større betydning for de moderne motormanagmentsystemer.
Tændrørets opgave er at kontrollere forbrændingen af brændstoffet. Til dette formål ledes en højspænding, der er frembragt af tændspolen, ind i forbrændingskammeret. Her tændes det komprimerede brændstof af den elektriske gnist mellem elektroderne.
Alle tændrør er med indbygget pakning, som fungerer efter nedenstående princip:
Alle typerne der har "R" i typenummeret er med en indbygget 5 Kohms modstand, som sikrer at tændsstøjen bliver undertrykket, som tommelfingerregel, så er 5Kohm nok, dog kan man på ældre biler godt kombinere med en tændrørshætte med yderligere 5Kohms modstand indbygget - det anbefales dog ikke at komme over 10Kohm, da dette vil reducere motorens ydelse.
Når du vælger et NGK BPR6EFS-13 (NGK 2327) tændrør, så har du valgt det bedste tændrør som produceres til din bil eller MC.
Er du i tvivl om hvordan du skifter et tændrør, eller om hvordan det skal se ud når alt er justeret korrekt, så har vi lavet en guide om forståelse og udskiftning af tændrør, hvor du også kan læse om bla. hvor hårdt tændrøret skal spændes
- Specifikationer
Nøglespændvidde: 16,0 mm
Udvendigt gevind [mm]: 14,0
Gevindlængde [mm]: 17,5
Tændrør: fast SAE-tilslutning
Gnistposition [mm]: 3
Tændrør: Nikkel-midterelektrode
Tændrør: 1-stelelektrode
Tændrør: støjdæmpet, 5 kOhm
Tændrør: med kegle tætningssæde
Udvendigt gevind [mm]: 14,0
Gevindlængde [mm]: 17,5
Tændrør: fast SAE-tilslutning
Gnistposition [mm]: 3
Tændrør: Nikkel-midterelektrode
Tændrør: 1-stelelektrode
Tændrør: støjdæmpet, 5 kOhm
Tændrør: med kegle tætningssæde