Du er her:
Reservedele
- Beskrivelse
BP6HS NGK tændrør - maksimal gnist!
Landberg.dk anbefaler kun tændrør af højeste kvalitet - og derfor fører vi det komplette sortiment fra NGK.
Tændrøret er en af de vigtigste komponenter i en motor. Det sætter motoren i gang og sørger for en sikker start. Og specielt i nyere biler har tændrørene større og større betydning for de moderne motorstyringstsystemer.
Et tændrørets har til opgave at antænde brændstoffet ved hjælp af en kraftig gnist. Til dette formål ledes en højspænding, der er frembragt af tændspolen, ind i tændrøret, som så slår en kraftig gnist i forbrændingskammeret. Her tændes det komprimerede brændstof af den elektriske gnist mellem elektroderne.
Alle tændrør er med indbygget pakning, som fungerer efter nedenstående princip:
Et BP6HS tændrør er uden radiostøjdæmpning - idag har langt de fleste biler og motorcykler indbygget radiostøjdæmpning i tændspolen, og derfor er det vigtigt ikke også at have det i tændrøret, da dette vil føre til en mindre effektiv gnist!
Når du vælger et BP6HS NGK (Tændrør type 4511), så har du valgt det bedste tændrør som produceres til din bil eller MC.
Er du i tvivl om hvordan du skifter et tændrør, eller om hvordan det skal se ud når alt er justeret korrekt, så har vi lavet en guide om forståelse og udskiftning af tændrør, hvor du også kan læse om bla. hvor hårdt tændrøret skal spændes
- Specifikationer
Nøglespændvidde: 20,8 mm
Udvendigt gevind [mm]: 14,0
Gevindlængde [mm]: 12,7
Tændrør: afmonterbar SAE-tilslutning
Gnistposition [mm]: 3,5
Tændrør: Nikkel-midterelektrode
Tændrør: 1-stelelektrode
Tændrør: ikke støjdæmpet
Tændrør: med fladt tætningssæde
Udvendigt gevind [mm]: 14,0
Gevindlængde [mm]: 12,7
Tændrør: afmonterbar SAE-tilslutning
Gnistposition [mm]: 3,5
Tændrør: Nikkel-midterelektrode
Tændrør: 1-stelelektrode
Tændrør: ikke støjdæmpet
Tændrør: med fladt tætningssæde
Har du købt produktet?
Hjælp andre købere ved at fortælle om din erfaring med BP6HS Tændrør NGK.