Bell Add Servicerens til motorrens
Med Bell Add Servicerens kan man selv aktivt medvirke til, at motoren ikke soder til, partikelfilteret stopper, dyserne stopper osv. Det kan godt betale sig.
Udgifterne til Bell Add Servicerens er meget begrænset i forhold til de udgifter der venter hvis f.eks. ens partikelfilter soder til. Men hvad er servicerens egentlig og hvor tit bør Bell add servicerens anvendes? - Som navnet næsten antyder, er det en rens, som man giver motoren i forbindelse med serviceeftersyn, typisk for hver 20.000-30.000 km. Vi anbefaler alle vores kunder at give bilen en "kur" med Bell add Servicerens 1+ og Bell add Servicerens 2 for hver 20.000-30.000 km - eller lidt oftere, hvis man kører mange korte ture.
OBS! Servicerens med D i produktnavnet er til Diesel-biler. Servicerens med B i produktnavnet er til Benzin-biler.
Sådan virker Bell Add:
Vi anbefaler følgende fremgangsmåde:
Servicerens 1D+/1B+: Hældes i tanken, når man står på tankstationen, lige inden man fylder brændstoftanken helt op. Samme princip som når man blander saftevand inde i køkkenet. Altså Servicerens i tanken, derefter fylder man op med brændstof.
Bell Add Servicerens 2D
Sprøjtes ind lige efter bilens luftmassemåler, mens motoren holdes på 2.000rpm (kræver en hjælper). Når man har tømt hele flasken med 2D, samler man indsugningsslangen igen og kører en tur. Vi anbefaler følgende kørselsmønster:
- Først to blide accelerationer (halv gas) i 3.-4. gear op til begrænseren.
- Derefter fire accelerationer med fuld gas i højt gear fra 1.500rpm til 2.500rpm. Når man når 2.500rpm motorbremser man til man atter kører 1.500rpm og giver derefter endnu engang fuld gas.
- På denne måde tvinges turboen til at veksle mellem intet ladetryk og fuldt ladetryk.
- Til slut laver man fire accelerationer, hvor man kører motoren op til lige under begrænseren.
Partikelfilterlampen kan lyse
Hvis bilen har partikelfilter, bliver den muligvis sløv af denne behandling, og lampen for partikelfilteret kan tænde. Det er helt normalt. Bell add service rens 2D renser en masse skidt ud af motoren, og det vil naturligvis lægge sig i partikelfilteret og fuld effekt opnås således først når motoren har kørt en regenerering.
Bell add Servicerens 2B & Belladd Servicerens 2D:
Sprøjtes direkte ind i indsugningsspjældet mens motoren holdes på 2.000rpm (ræver en hjælper). Når man har tømt hele flasken med 2b, monterer man slangen igen og kører en tur. Vi anbefaler følgende kørselsmønster:
- Først to blide accelerationer (halv gas) i 3.-4. gear op til begrænseren.
- Derefter fire accelerationer med fuld gas i højt gear fra 1.500rpm til 2.500rpm.
- Når man når 2.500rpm motorbremser man til man atter kører 1.500rpm og giver derefter endnu engang fuld gas.
- På denne måde tvinges turboen til at veksle mellem intet ladetryk og fuldt ladetryk.
- Til slut laver man fire accelerationer hvor man kører motoren op til lige under begrænseren.